29 maja uczniowie klas 2-4 byli na wycieczce w Krakowie. Wyjazd odbył się w godzinach porannych, pociągiem, ze stacji Piotrków Trybunalski. W Krakowie byliśmy już o 8.00 i tam czekała na nas przewodniczka p. Iwona, dzięki której dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat historii i legend związanych z zabytkami naszej dawnej stolicy. Nasz 15-kilometrowy spacer prowadził przez ulice Starego Miasta, Planty aż po Wzgórze Wawelskie. Spacer umilała piękna pogoda i przepiękna architektura miasta. Wycieczka pełna wrażeń zakończyła się wieczorem i dziś jest już dla nas miłym wspomnieniem:)
Wolborskie Centrum Kultury zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
część plików dołączanych do artykułów zapisanych najczęściej w formacie PDF nie jest dostępnych cyfrowo.
Wyłączenia:
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Barbara Duda – Kierownik Działu Historyczno-Pożarniczego i PR, poczta@wckwolborz.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 446164405. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek biurowy przy ul. Modrzewskiego 15, 97-320 Wolbórz.
Budynek posiada 3 wejścia:
– główne wejście – front budynku od ul. Modrzewskiego
– od strony rzeki – wyjście z sali widowiskowej.
Do wejścia głównego prowadzą schody i podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wejście wyposażone jest w standardowe drzwi.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Budynek ma dwie kondygnacje i dwie klatki schodowe.
Budynek nie posiada:
– windy,
Toalety usytuowane są na parterze i posiadają udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe bez wydzielonego miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Brak dodatkowych dostosowań wewnątrz budynku.
Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach inwalidzkich odbywa się na bieżąco na parterze budynku.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Informacje uzupełniające
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
HTML5
WCAG 2.1 (minimum AA)
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
Inicjatywa i2010
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki,
Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
Zmiana kontrastu.
Pomoc w nawigacji:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Deklarację poddano przeglądowi i aktualizacji dnia 20.03.2023r.